Eerste consult
Afspraak vastleggen
Na het lezen van de website ben je misschien tot het besluit gekomen dat jouw gezondheid of mentale toestand wel een boost kan gebruiken. Ik ben verheugd te horen dat je samen met mij dit proces wilt starten. Ik zal je dan ook overal waar nodig begeleiden en ondersteunen.
Na het maken van een afspraak
Om de eerste behandeling zo efficiënt mogelijk te laten verlopen vraag ik je graag onderstaande link te volgen en de administratieve bestanden te downloaden en met de hand in te vullen. Hierbij gaat het om de volgende formulieren:
– Anamnese volwassene of kind (afhankelijk wie komt);
– Cliëntregistratie;
– Behandelovereenkomst.
Daarna mag je de formulieren versturen naar mijn email info@deveenpluis.nl. Verstuur deze documenten a.u.b. zo snel mogelijk, zodat ik de administratieve informatie al voor jou komst kan verwerken en we de tijd optimaal kunnen benutten.
Je eerste consult
Tijdens het eerste consult zullen we kort de ingevulde formulieren doorlopen en aan de hand daarvan het behandelplan bespreken. Hierna kan de behandeling beginnen.
Door het magnetiseren en onze gesprekken, kunnen er veel inzichten komen over de bestaande problematiek(en). Bewustwording over jou huidige levensstijl, overtuigingen, gevoelens en emoties zijn hierbij zeer belangrijk, zodat je ook kunt begrijpen waardoor de problematiek is ontstaan. Als je bewust bent van de oorzaak, dient de oplossing zich vaak vanzelf aan.
Afhankelijk van ons gekozen behandelplan pas ik verschillende methodes toe, waarbij de natuur vaak een handje kan helpen door middel van bloesems, remedies, cel-zouten of supplementen.
Duur van een consult
Het eerste consult duurt doorgaans iets langer omdat we het behandelplan samen zorgvuldig doornemen. De benodigde tijd voor de volgende behandelingen is ongeveer 1 uur.
Privacy
Praktijk De Veenpluis is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring. Verwerking van de persoonsgegevens gebeurt op zorgvuldige wijze in overeenstemming met de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) vanaf 25 mei 2018 stelt. Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat ik als uw behandelende therapeut een dossier aanleg. Dit is ook een wettelijke plicht opgelegd door de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO/Wkkgz). Uw dossier bevat aantekeningen over uw gezondheidstoestand en gegevens over de uitgevoerde onderzoeken en behandelingen. Ook worden in het dossier gegevens opgenomen die voor uw behandeling noodzakelijk zijn en die ik, na uw expliciete toestemming, heb opgevraagd bij een andere zorgverlener bijvoorbeeld bij de huisarts. Ik doe mijn best om uw privacy te waarborgen. Dit betekent onder meer dat ik:
- Zorgvuldig omga met uw persoonlijke en medische gegevens,
- Ervoor zorg dat onbevoegden geen toegang hebben tot uw gegevens.
Als uw behandelende therapeut heb ik als enige toegang tot de gegevens in uw dossier. Ik heb een wettelijke geheimhoudingsplicht (medisch beroepsgeheim). De gegevens uit uw dossier kunnen ook nog voor de volgende doelen gebruikt worden:
- Om andere zorgverleners te informeren, bijvoorbeeld als de therapie is afgerond of bij een verwijzing naar een andere behandelaar. Dit gebeurt alleen met uw expliciete (schriftelijke) toestemming.
- Voor het gebruik voor waarneming, tijdens mijn afwezigheid.
- Voor het geanonimiseerde gebruik tijdens intercollegiale toetsing.
- Een klein deel van de gegevens uit uw dossier wordt gebruikt voor de financiële administratie, zodat ik, of mijn administrateur een factuur kan opstellen.
Als ik vanwege een andere reden gebruik wil maken van uw gegevens, dan zal ik u eerst informeren en expliciet uw toestemming vragen. U heeft te allen tijde recht tot inzage in uw cliëntendossier. U heeft te allen tijde het recht uw gegevens te laten verwijderen. De gegevens in uw cliëntendossier blijven, zoals wettelijk vereist (WGBO), 20 jaar bewaard.
Privacy op de zorgnota: Op de zorgnota die u ontvangt staan de gegevens die door de zorgverzekeraar gevraagd worden, zodat u deze nota kan declareren bij uw zorgverzekeraar.
- Uw naam, adres en woonplaats.
- Uw klantnummer en/of uw geboortedatum.
- Verzekering en/of polisnummer.
- De datum van de behandeling.
- Een korte omschrijving van de behandeling.
- Prestatiecode.
- De kosten van het consult.
Wijzigingen privacyverklaring: Deze privacyverklaring is voor het laatst aangepast op 07-05-2023. PRAKTIJK De Veenpluis kan deze privacyverklaring aanpassen. Nieuwe versies worden altijd op de website gepubliceerd. Wij raden u daarom aan om deze verklaring geregeld te raadplegen, zodat u op de hoogte blijft van wijzigingen.
Klachtenregeling
Bij een klacht over een behandeling wordt dit eerst met u besproken en bekeken of de klacht kan worden hersteld. Ook is het mogelijk een onafhankelijke klachtenfunctionaris in te schakelen. Deze kan ondersteuning bieden bij formulering van de klacht of bij onvrede en helpt bij het zoeken naar oplossingen. De therapeut heeft het recht om hiervan op de hoogte gesteld te worden. De praktijk is hiervoor aangesloten bij Quasir. Als je er samen niet uitkomt kan je contact opnemen met de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Quasir via email (bemiddeling@quasir.nl ) t.a.v. coördinator klachtenbemiddeling. Voor meer informatie kijk je op de website van mijn beroepsvereniging VBAG: https://vbag.nl/consument/klachten-en-geschillen/